VW
Годината е 1930 и Фердинанд Порше тъкмо основал компания наречена "Porsche Bьro".Компанията патентовала свой проект за предно окачване, доста различно от произвеждащите се през това време.През 1931г. ,германска фирма за мотори "Zьndapp" ,помолила Порше да конструира подходяща за тях кола.Порше направил седан с 2врати ,който приличал много на бъдещия Bettle.Това било "Typ 12"."Zьndapp" поискал да монтира 1.2литров двигател от техен мотоциклет.
След 2 години Порше изкарал нов модел получил името "Type 32" ,направен за NSU.Тази кола приличала на KdF Wagen ,отколкото на Typ 12.Този модел също приличал и на Tatra V570 и имала много технически прилики.След Втората Световна Война ,немската фирма Volkswagen платила обезщетение на Tatra ,защото KdF Wagen бил взаимстван от Tatra-та.След тези събития NSU отхвърлила Type 32 проекта.
По-късно през 1933, Адолф Хитлер се срещнал с Фердинанд Порше, за да обсъдят идеята на Хитлер за развитието на Фолксваген.Хитлер направил предложение на Порше за кола на народа, която може да побере 5 човека, да вдига 100км(62мили/h), да харчи 10литра/100km и да струва само 1000DM.Това била добра възможност за Порше да натурализира идеята си за малка кола, помагайки на Хитлер да създаде добра народна кола.
Първоначално, Порше направил модел наречен Type 60, но скоро той е сменен от V1.Хитлер също поискал да има и открита(кабрио) версия: Порше конструирал V2 модела.
Порше не е бил способен да направи двата модела до крайния срок,както и нямал време да направи дизайна на колите и да ги конструира.Той успял да изпълни обещанието си и конструирал двата прототипа и били тествани през 1935. Скоро дизайна на V1 бил променен и бил направен трети прототип.Този нов прототип бил VW3.Тези коли били поставени на строги тестове през 1936.
